ARPANET Phonemes in English with English and French examples, and a guide to translate ! / Phonèmes ARPANET en anglais avec exemples français et anglais, et un guide de traduction.

So, after seeing a post compilating all Arpanet English phonemes, I thought “woah, that’s useful”, but as a French foreigner, a lot of it was kind of impenetrable. I looked it all up, and recreated it with French examples too. I listed how to translate the absent phonemes as good as possible, and made a guide to translate per letter. I hope it’ll be useful ! There’re 3 versions : one in .xlsx, one in .pdf, and a zip containing a web page. The pdf is the fastest to load, but kinda clunky to use, with the annoying page breaks. The xlsx is long to load, and easy to use. The web page is several files, but is fast and easy, and it’s my personal favorite. Your choice !
################################
Après avoir vu ce post compilant tous les phonèmes anglais Arpanet, je me suis dit que c’était bien pratique, mais que c’était un peu impénétrable, dû aux mots anglais dont je ne connaissais pas la prononciation exacte. J’ai tout recherché, ajouté des exemples en français (de France, j’ai essayé d’ajouter les phonèmes seulement canadiens quand il y en avait), listé les phonèmes manquants et ceux qui s’en rapprochent le plus, et ai ajouté une traduction son par son. J’espère que ça vous sera utile ! Il y a 3 versions : le .xlsx, le .pdf, et un zip avec une page web. Le pdf est rapide mais peu ergonomique, avec des sauts de pages gênants. Le xlsx est pratique, mais long à charger. La page web est rapide et pratique, mais a plusieurs fichiers. Vous choisissez !

The files : Here
The post in question : There
PS : I couldn’t add lang:fr, because this is the first french subject… If any mod see this, help !

「いいね!」 9

J’ai hâte d’essayer ça :slight_smile:

I can’t wait to try this :slight_smile:

Merci pour le job, je regarde ça de près

merci cest gentil . je ne sais pas comment pou le son R en francais :smile:

Thanks for this. Very usefully!
Sorry but… Arpanet or Arpabet? :slightly_smiling_face: